Hirdetés

DG logo.jpg

BODYBULVAR

Mindenről - ahogy Mi látjuk!

Friss topikok

Címkék

Arnold visszatért?

bodybulvár 2013.01.26. 16:02

The-Last-Stand-2013-Movie-Title-Banner1-600x250.jpg

"Visszajövök" - szólt a kultikus mondat a Terminatorban, amit egy, a magyar szinkronon dolgozó fogyatékos "visszatérek"-re fordított, mintha normális ember mondana ilyet.

És visszajött. 8 év kormányzóskodás után Arnold Schwarzenegger végre visszatért a vászonra. Az ünnepélyesség kedvéért hagyjuk figyelmen kívül az Expendablesben elkövetett cameo-szintű szereplést.

A premier napján mentem, minél előbb, ahogy lehetőségem volt, a hatos mozira. Megálltam a pénztár előtt felemeltem az öklömet és ennyit mondtam: Ar-nold, Ar-nold! Ehhez képest nem is nézett annyira bután a pénztáros, csak annyi mondott: értem.

Persze nem számítottam nagy cuccra. A tréler alapján nem, elég renyhe a sztori, Arnold meg már öreg, de mint tudjuk, elkezdte formába rántani magát. Rá is játszanak a korára, kicsit erőltetetten poénkodnak vele, és úgy is mozog, mint akibe hálni jár a lélek, azt sugallva, hogy majd aztán kiderül, hogy csak fel kell szívnia magát, oszt lesz mindjárt Fantom Kommandó.

Jó, ezt azért nem hittük. De azt sem, hogy Arnold tényleg baromi öreg, és pont. Ez van. Lajhár mozgás, roggyant arc: vele nem úgy bánik az idő, mint egy Charles Bronsonnal. Bár nincs rossz formában relatíve, de nem, nem fogja levenni a végén az inget és nem izmosodik meg. Kólásüveg váll, hordó test, ez van. Nem is baj, ilyen egy öregember, de azért adhattak volna rá a hónaljig húzott tatanadrág helyett egy normális dzsekit, hogy legyen valami alakja.

Mert mi nem ilyennek akartuk látni, még öregen sem. Az a baromi nagy baj, hogy mi az akcióhősünket akartuk látni. Megöregedve, de szálegyenesen, büszkén, még mindig acélosan. És nem ezt kaptuk.

Ismétlődő kérdés: mi baja van ezeknek Hollywoodban?

The-Last-Stand-6.jpg


És itt nem csak arra gondolok, hogy nem sikerült egy testhezálló szerepet találni, vagy legalább egy olyat, amit más nem tudna eljátszani. Ezzel arra akarok utalni, hogy a Commando, a Terminator, a Vörös Zsaru, az Emlékmás mind-mind Schwarzenegger filmek. Ez nem az.

Akadt pár utalás a régi filmekre, pár apró poén, de túl vérszegények voltak. Egyszer sem röhögtem, bár ez lehet nem így lett volna, ha teli nézőtér hangulata magával ragad. Csakhogy botorság lenne az összesen hat nézőt képesnek tartani ilyesmire: elég dagadtnak kellett volna lenniük ahhoz, hogy tele legyen velük a nézőtér.

A másik, amiről szólnom kell, a halálosiramban-vonal. Igaz, nem a főhős előzgetett autópályán rükvercben Corvettel (ami szintén hatalmas bakiként nem a legújabb típus), de azért ezt jó lett volna kihagyni, csakúgy, mint a végén a hidas jelenetet. Abba meg már hadd ne menjek bele, mi értelme volt hidat építeni a szurdokba, amikor egymilliomod annyi rizikóval mászhattak volna. A sztorit inkább hagyjuk is egy olyan filmben ahol a "Hogy vagy? Öregesen" poén elhangozhatott, bár angolul ez korántsem ennyire szar.

1358430404_3240_The Last Stand.jpg

Óvatosan voltak a producerek: 30 milliós a film, és bár az IMDB 7,4-et mond, szerintem esélyes, hogy bukta lesz.

Nem lesz itt már filmes karrier sajnos. Arnold bácsinak van mit aprítania, csak nem bír magával, de ez nem elég ahhoz, hogy ne álljanak az ilyen filmek a földbe. Kéne valami eredeti ötlet. Clint Eastwoodot másolni szánalmas lenne, de a "valamikor fasza voltam, de most már öreg vagyok" imidzs nagyon karcsú.

Reméljük, kitalálnak valamit. Persze van esély, mert könnyen lehet, hogy csak én látom ilyen rossznak. 

Címkék: film arnold scwarzenegger

komment

süti beállítások módosítása